5 نکته در مورد هیوندای i40 که شاید ندانید.

5 نکته در مورد هیوندای i40 که شاید ندانید.

هیوندای i40 یکی ازخودروهای کاربردی شرکت هیوندای است و به دلیل عملکرد و قدرت بسیار بالایی که دارد توانسته نسبت به سایر رقبایش عملکرد بهتری داشته باشد. همانطور که می دانیم داشتن ایمنی بالا یکی از مواردی است که امروزه در خرید خودرو از اهمیت زیادی برخودار است. مواردی مانند داشتن امکاناتی مانند 9 کیسه هوا، ترمزهای متنوع، هشدار نقطه کور، رادار خطی و کروز کنترل هوشمند و سنسور تشخیص عابر پیاده امنیت این خودرو را تا حدود زیادی تضمین کرده است.

طراحی ظاهری تکراری هیوندای i40

هیوندای i40 یکی از خودروهای معروف شرکت هیوندای است که با داشتن موتور 4 سیلندری و قدرت 178 اسب بخار و ظاهر جذابی که دارد طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که همزمان با ورود این خودرو، خودروهایی مانند سوناتا و هیوندای النترا جزء خودروهای معروف شرکت هیوندای محسوب می شدند. این نوع از خودروهای هیوندای در دو مدل استیشن و سدان قابل تولید است و با توجه به استاندارهایی اروپایی طراحی شده است در نتیجه به سلیقه اروپایی ها بیشتر نزدیک است و نمی تواند به خوبی پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد.

لازم به ذکر است که با اینکه مردم ایران به شدت اهل مسافرت هستند اما مدل استیشن آنها نتوانسته مورد استقبال مردم قرار گیرد.مدل سدان این خودرو از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به هیوندای النترا و هیوندای سوناتا دارد و این امر یکی از دلایل عدم استقبال این خودرو است چراکه با دو مدل از خودروهای پرطرفدار هیوندای بسیار شبیه است.

یکی از معایبی که در مورد هیوندای i40 می توان گفت ابعاد کوچک این خودرو نسبت به سایر خودروهای هیوندای است و همین امر باعث شده افراد به جای انتخاب این خودرو به فکر خرید خودروهای دیگری که دارای فضای بیشتری هستند بیفتند.به این دلیل که این خودرو ظاهری مشابه با خودروی سوناتا دارند خریدار ترجیح می دهد خودروی سوناتا که خودروی معروف تری است را بخرند.

امکانات و کیفیت خوب

هیوندای i40 یکی از باکیفیت ترین خودروهای هیوندای است و کابین و داشبوردی که برای این خودرو طراحی شده است حس بسیار خوبی را به راننده و سرنشینان این خودرو منتقل می کند.قابل ذکر است که کابین این خودرو بر حسب استانداردهای اروپایی طراحی شده است و به همین دلیل قرار گیری دکمه ها و کلیدها مطابق با سلیقه کشورهای اروپایی طراحی شده است و این امر تا حدود زیادی برای کاربران ایرانی عجیب به نظر می رسد.

این خودرو هر انچه از یک سدان خانوادگی در این کلاس و قیمت انتظار دارید را برای شما برآورده می نماید. امکاناتی مانند کروز کنترل، سانروف برقی و سقف پانوراما، سنسور نور و باران، دوربین دنده عقب، صندلی های مجهز به گرمکن و سردکن همه در این خودرو تعبیه شده اند.

پیشرانه قوی

این خودرو به یک پیشرانه ی 2 لیتری 4 سیلندری با قدرت 175 اسب بخار تجهیز شده است که میزان گشتاوری آن در حدود 214 نیوتن متر است. قدرت این خودرو از طریق یک گیربکس 6 دنده اتومات به چرخ های خودرو منتقل می شود.

شتاب این خودرو در حدود 10.8 ثانیه است و مصرف سوخت آن 7.6 لیتر است.این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای هیوندای قدرت بیشتری دارد اما بسیاری از افراد به دلیل اینکه سایر خودروهای هیوندای معروفیت بیشتری دارند ترجیح می دهند بیشتر به سراغ خودروهای معروف هیوندای بروند تا خودرویی که هنوز شناخت کافی از آن ندارند.

ایمنی خودرو

اگر بخواهیم هیوندای i40 را از نظر امنیت بررسی کنیم می توان گفت این خورو از نظر ایمنی تضمین شده است و آزمایش ها و تست های متفاوت این موضوع را تایید کرده است.دارا بودن امکاناتی نظیر 9 کیسه هوا، ترمزهای متنوع، هشدار نقطه کور، رادار خطی و کروز کنترل هوشمند و سنسور تشخیص عابر پیاده این خودرو را به خودرویی بسیار ایمن تبدیل کرده است و نسبت به سایر رقبایش کمی جلوتر است.

بازار خرید و فروش

در بحث خرید و فروش خودروها زمانی ورود این خودروها به کشور متوقف شده بود. این در حالی است که بررسی هایی که بر روی این خودرو انجام شد نشان میدهد این خودرو دارای کیفیت بسیار خوبی است. اما بایستی به این نکته توجه داشت که وجود یک بازار دست دوم خوب یکی از مهمترین آپشن ها برای خرید خودرو به حساب می آید.
با توجه به این موضوع که هیوندای i40 یکی از با کیفیت خودروهای موجود در بازار خودروسازی است اما خودروهای سدان و شاسی بلند دیگری هم در بازار وجود دارد و این خودرو نتوانست با خودروهایی مانند هیوندای سوناتا، تویوتا رقابت نماید و این باعث شد این خودرو از بازار خودروی ایران به راحتی دور شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *