مقایسه هیوندای آزرا گرنجور و کیا اپیروس

مقایسه هیوندای آزرا گرنجور و کیا اپیروس

تا چندین سال پیش خرید خودرو کار چندان دشواری نبود اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و ورود خودروهای جدید به بازار انتخاب اینکه کدام خودرو از کیفیت بهتری برخوردار است بسیار دشوار شده است و علاقمندان به خودرو را دچار تردید کرده است.هیوندای آزرا گرنجور و کیا اپیروس دو نمونه از خودروهای قدرتمند و با کیفیت هیوندای است که در این مقاله قصد داریم این دو خودرو را از نظر مشخصات فنی، امکانات رفاهی و تجهیزاتی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

معرفی هیوندای آزرا گرنجور

هیوندای آزرا گرنجور نوعی خودرو تجهیز شده به یک موتور 6 سیلندر با 24 سوپاپ است که با قدرت و استحکام فوق العاده ای که دارد یکی از جدیدترین محصولات هیوندای به شمار می روند و با وجود اینکه مدت کمی از حضور این خودرو می گذرد توانسته طرفدران زیادی را به خود اختصاص دهد.حداکثر قدرت هیوندای آزرا گرنجور 250 اسب بخار در 6000 و400 دور در دقیقه است و حداکثر گشتاوری این خودرو 288 نیوتن متر در 5000 و 200 دور در دقیقه می باشد.

برای سیستم این خودرواز یک جعبه دنده 6 دنده خودکار تیپ کرونیک بهره گرفته شده است و حداکثر سرعت آن 240 کیلومتر در ساعت است که با این سرعت هیوندای آزرای گرنجور در رده ی خودروهای با شتاب و قدرتمند به حساب می آیند.مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 906 لیتر در هر 100 کیلومتر است و حجم باک این خودرو 70 لیتر است که مصرف سوخت پایینی محسوب می شود.

این خودرو به امکانات و آپشن های متعددی تجهیز شده است که از امکانات آن می توان به سقف پانوراما، آینه الکتروکرومیک، پرده عقب با موتور برقی و پرده برای شیشه های جانبی به صورت دستی، صندلی های چرمی و گرمگن صندلی جلو اشاره نمود. یکی از نکات مثبت در مورد خودروی هیوندای آزرا گرنجور این است که صندلی راننده در 10 جهت و صندلی سرنشین جلو در 8 جهت قابلیت تنظیم دارد و حافظه ای برای تنظیمات صندلی راننده وجود دارد که با استفاده از این حافظه می توانید صندلی ها را در هر جهتی که دوست دارید تنظیم نمایید.

از دیگر امکانات این خودرو این است که تهویه مطبوع به صورت سفارشی برای صندلی های جلو قابل نصب است. همچنین امکان نصب تهویه جداگانه برای سرنشینان جلو وجود دارد.امکانات و تجهیزات دیگری مانند گیربکس 6 سرعته شیفت ترونیک، پشت سری های فعال شونده هنگام تصادف، نویگیشن 7 اینچی WVGA لمسی و دوربین عقب از امکانات دیگر این خودروی جدید می باشد.

هیوندای آزرا به سیستم تعلیق ASD مجهز است که می تواند راحتی را برای راننده به ارمغان بیاورد و کنترل خوبی بر روی خودرو داشته باشد. همچنین این خودرو به سیستم ترمزهای ABS، BAS، EBD، ESC، MDPS وVSM تجهیز شده است. مجموعه این سیستم ها تعادل خودرو را به خوبی مدیریت میکند. به عنوان مثال درصورتی که راننده در سطح لغزنده بعه صورت ناگهانی ترمز نماید یا شتاب گیری کند، VSM از خارج شدن خودرو از مسیر جلوگیری میکند و از بروز تصادفات جاده ای جلوگیری می نماید.

مقایسه هیوندای آزرا گرنجور و کیا اپیروس

معرفی کیا اپیروس

کیا اپیروس یکی از قدرتمند ترین خودروهای موجود است که طراحی و تولید آن توسط کشور کره جنوبی در سال 2008 صورت گرفته است و به سبب عملکرد و کیفیت بالایی که دارد بسیاری از افراد این خودرو را برای انجام فعالیت های خود برمی گزینند. این خودرو قادر به تولید 266 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاوری 353 نیوتن متر در 4000 و500 دور در دقیقه است و حجم موتور این خودرو در حدود 3778 سی سی است.

سیستم حرکتی کیا اپیروس مجهز به یک جعبه دنده 5 دنده خودکار تیپ ترونیک است و حداکثر سرعت آن 230 کیلومتر در ساعت است.مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 10.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است. همچنین حجم باک این خودرو 60 لیتر است.

این خودرو دارای امکانات بسیاری اعم از گیربکس 5 سرعته خودکار، آینه های جانبی برقی، کروز کنترل، رینگ های 16 اینچی، نشان دهنده ی باد لاستیک ها، گرمکن صندلی، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ ها (سنسور نور)، سنسور باران، سنسور پارک و سانروف اشاره نمود.همچنین صندلی راننده قابلیت تنظیم در 8 جهت مختلف را دارد که کاربر به راحتی می تواند در جهات مختلف این خودرو را تنظیم نماید.
خودروی کیا اپیروس به سیستم هایی مانند ABS، BAS، EBD،TCS، ESP وECS مجهز می باشد که مجموعه این سیستم ها باعث می شود موجبات آسایش و راحتی راننده فراهم شود.

مقایسه هیوندای آزرا گرنجور و  کیا اپیروس

مقایسه مشخصات کلی هیوندای آزرا گرنجور و کیا اپیروس

 

مشخصات فنی هیوندای آزرا گرنجور کیا اپیروس
کشور سازنده کره جنوبی کره جنوبی
سال طراحی 2012 2008
موتور 6 سیلندر 24 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور 3000 سی سی 3778 سی سی
حجم باک 70 لیتر 60 لیتر
حداکثر قدرت 250 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه 266 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاوری 288 نیوتن متر در 5200 دور در دقیقه 353 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 دنده خودکار تیپ ترونیک 5 دنده خودکار تیپ ترونیک
حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت 230 کیلومتر ساعت
وزن 1635 کیلوگرم 1825 کیلوگرم
مصرف سوخت ترکیبی 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر 10.9 لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 5 یورو 3
سیستم صوتی بلوتوث، 8 گیگابایت حافظه فلش، Ipod/USB/AUX، قابلیت پخش 7، CD اسپیکر، تشخیص صدای راننده برای تماس تلفنی قابلیت پخس CD و MP3

ورودی AUX و 8،USB بلند گو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *