رونمایی از هیوندای توسان جدید، با ظاهری خشن

رونمایی از هیوندای توسان جدید، با ظاهری خشن

هیوندای موتورز یکی از شرکت های خودروسازی کره ای چند ملیتی است که تاکنون محصولات مختلفی مانند هیوندای 6 تن، هیوندای 8 تن، کمپرسی H350 هیوندای تولید نموده است و با محصولات با کیفیتی که تا به امروز تولید نموده است توانسته در صنعت حمل و نقل جایگاه ویژه ای برای خود کسب نماید.خودروسازی هیوندای اخیرا نسبت به تولید نسخه توسان با نام هیوندای توسان XRT 2022 اقدام نموده است که در این مقاله قصد داریم به معرفی مشخصات فنی این خودرو بپردازیم.

نخستین نسلی که از خودروی توسان وارد بازار خودروسازی شد در سال 2004 بود که این خودرو به موتور 2700 سی سی مجهز بود و از سال 2004 به بعد حدود چهار نسل از این خودرو روانه بازار خودروسازی شد.نسل جدیدی از این خودرو که با نام هیوندای توسان XRT معروف است و ظاهری خشن دارد به تازگی به بازار خودروسازی راه پیدا کرده است و به دلیل ویژگی های خاصی که دارد نسبت به نسل قبلی خودروی توسان خودرویی متفاوت شناخته شده است.

از زمانی که خودروی توسان تولید شده است به یکی از پرفروش ترین محصولات هیوندای تبدیل شده است و بیش از 7 میلیون دستگاه از آن فروخته شده است و از این تعداد حدود 1.4 میلیون دستگاه از آن در اروپا به فروش رسیده است و این امر نشان می دهد این خودرو از قدرت و عملکرد خوبی برخوردار است.اما با وجود عملکرد فوق العاده ای که این خودرو دارد باز از خودروهایی مانند سانتافه، کونا و کرتا از نظر عملکرد در رده ی پایین تری قرار دارد.

یکی از خصوصیات بارز توسان XRT 2022 این است که این خودرو با ظاهری خشن وارد بازار خودروسازی شده است و همین موضوع این خودرو را از سایر خودروها متمایز نموده است. درواقع شرکت هیوندای با تولید توسان XRT 2022 با ظاهری جدید سعی داشته این خودرو را به خودرویی جسور تبدیل نماید و همین ظاهر جدید مهمترین خصوصیت این خودروی شاسی بلند است.آینه های جانبی و تزئینات پنجره ها، میله های متقاطع بزرگ روی سقف و چرخ های 19 اینچی با طرح دانه های برف از امکاناتی هستند که خودروی توسان XRT به آن مجهز شده است.

در قسمت جلو و عقب این خودرو تغییر اندکی قابل مشاهده است. دو بریدگی در قسمت پایین خودروی توسان XRT وجود دارد که این تغییرات توسط شرکت هیوندای جزئیات ناهموار خوانده می شود.روکش جانبی این خودرو مانند پله ها جانبی و نورپردازی از ویژگی های این خودرو است و صندلی های این خودرو به پارچه ای مشکی با سرپوش مشکی مجهز می باشد.با توجه به تغییراتی که در این خودرو قابل مشاهده است به نظر می رسد که خودروی توسان XRT نسخه ای است که از نسل قبلی خودروهای توسان مقاوم تر است اما موتور و سیستم تعلیق این خودرو از نظر عملکرد هیچ تفاوتی با سری قبلی این خودرو نکرده است و با همان موتور و سیستم تعلیق قابلیت تولید دارد.

این خودرو با دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک قابل انتخاب است اما شما نمی توانید این خودرو را با پیشرانه هیبریدی سفارش دهید.نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که خودروی توسان XRT فقط در نسخه استاندارد قابل تولید است.این خودرو از موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر هیوندای، با 187 اسب بخار و 241 گشتاوری بهره مند است و قیمت آن برای مدل FWD، 32635 و برای مدل AWD، 34125 می باشد که مشتری می تواند هر کدام از آنها را که بخواهد خریداری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *