هر آنچه لازم است پیش از خرید هیوندای i40 بدانید

هر آنچه لازم است پیش از خرید هیوندای i40 بدانید

شرکت هیوندای یکی از معروف ترین شرکت های خودروسازی چند ملیتی است که تا به حال محصولات متعددی تولید و روانه بازار کرده است.از جمله مهمترین محصولات هیوندای می توان به کامیونت های هیوندای 6 تن و 8 تن، مینی بوس h350 هیوندای اشاره نمود. هیوندای I40 یکی از جدیدترین محصولات شرکت هیوندای است که در دسته یکی از با کیفیت ترین خودروهای شرکت هیوندای قرار گرفته است. این خودرو از سال 2011 در 2 کلاس سدان و استیشن واگن (SW)در راستای تولیدات این شرکت کره ای قرار گرفته است که در ادامه قصد داربم اطلاعاتی بیشتر در مورد این خودرو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

طراحی بدنه و کابین هیوندای I40

هیوندای I40 با جلو پنجره 6 ضلعی و به صورت کاملا منحصر به فرد طراحی شده است.کاپوت خودروی هیوندای I40 برجسته و چراغ های این خودرو کشیده است و این امر ظاهر و زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده است. داخل کابین خوردوی هیوندای I40 بسیار مدرن و زیبا طراحی شده است و علی رغم اینکه کمی شلوغ است اما حس خوبی به بیننده انتقال می دهد.البته شلوغی این نسل از خودروی هیوندای به خاطر این است که این خودرو به امکانات رفاهی و امنیتی تجهیز شده است و مجموع این امکانات موجبات آسایش و راحتی را برای مصرف کننده فراهم می کند.

مشخصات فنی هیوندای i40

خودروی هیوندای I40 به پیشرانه ای 2 لیتری، 4 سیلندر 16 سوپاپ تجهیز شده است و قادر به تولید 178 اسب بخار و 214 نیوتن متر گشتاوری می باشد و جعبه دنده به کار رفته برای این خودرو از نوع 6 دنده خودکار است.یکی از نکاتی که خودروی هیوندای I40 را از سایر خودروها متمایز کرده است این است که این خودرو با حداکثر سرعت 211 کیلومتر بر ساعت در مدت 11.5 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر را طی می کند که رکورد بسیار خوبی برای خودرویی با این وزن است. همچنین خودروی هیوندای I40 یکی از محصولات هیوندای است که موفق به دریافت استاندارد آلایندگی یورو 5 شده است و به دلیل اینکه سایر خودروها فاقد چنین ویژگی هستند، این نکته میتواند دستاوری بزرگ برای این دسته از محصولات هیوندای به حساب بیاید.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی هیوندای I40

خودروهای هیوندای به امکانات و تجهیزات ایمنی متفاوتی مجهز هستند. خودروی هیوندای I40 از این امکانات بی بهره نیست و از امکانات این خودرو می توان به آینه الکتروکرومیک به همراه نمایشگر دوربین عقب، امکان تعویض دنده از روی فرمان، سقف پانوارما IMS، سیستمم تهویه مطبوع خودکار، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی های جلو و عقب، چراغ های جلو و عقب، LED، دکمه استارت خودرو، سنسور پارک در جلو و عقب و کروز کنترل می توان اشاره نمود.
خودروی هیوندای I40 از لحاط ایمنی از کیفیت بالایی برخوردار است و به 9 کیسه هوا ( سرنشینان جلو، جانبی عقب و جلو،عقب، پرده ای و زانویی) مجهز می باشد. علاوه بر این برای خودرو سیستم هایی اعم از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کمکی BAS، ترمز ضد قفل ABS، HAC، EBD و همچنین سیستم کمکی کنترل شروع حرکت در سربالایی در نظر گرفته است که امنیت خودروی هیوندای I40 را افزایش داده است.بدنه تقویت شده و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کسب 5 ستاره از موسسه ایمنی یورو موجبات آسایش و اطمینان خاطر سرنشینان این خودرو را فراهم نموده است.

تجربه رانندگی هیوندای I40

خودروی هیوندای I40 را نمی توان به عنوان خودرویی پرشتاب معرفی نمود اما به عنوان یک سدان خانوادگی عملکرد بسیار خوبی دارد.در صورتی که قصد دارید از این خودرو برای حمل بار استفاده نمایید توصیه می شود از مدل استیشن آن استفاده نمایید چراکه قدرت تحمل بالاتری دارد.البته مدل سدان دارای صندوق عقب بسیار جادارای است که به خوبی پاسخگوی مسافرت های خانوادگی و نیازهای معمول می باشد.
ارگونومی مناسب اتاق دسترسی راننده را به تمامی اجزا به خوبی ممکن کرده است. متریالی که برای ساخت کابین این خودرو استفاده شده است دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و در مدت زمان طولانی دچار آسیب دیدگی نمی شود. در نوع سدان این خودرو فضای کافی برای نشستن تمامی سرنشینان وجود دارد اما ممکن است که انتهای سقف به دلیل شیب ملایمی که دارد برای افرادی که قد بلندی دارند دردسر ایجاد نماید.کابین این خودرو به نحوی ساخته شده است که تقریبا هیچ صدایی به داخل آن نفوذ نمی کند و برای افرادی که به صداد حساس هستند این خودرو گزینه مناسبی است.

تایرهایی که برای هیوندای I40 به کار رفته است باعث شده این خودرو هندلینگ بسیار خوبی داشته باشد و امنیت بیشتری را به مصرف کننده منتقل نماید. البته این خودرو ممکن است در برخی از دست اندازها و سرعت گیرها لرزش داشته باشد اما به طور کلی تجربه سواری با این خودرو بسیار ارزشند است.

تعویض دنده ی این خودرو به نرمی و بدون اینکه صدای اضافی تولید نماید، صورت می گیرد.همچنین ترمزهای این خودرو عملکرد بیسار خوبی دارند اما ممکن است در تزمزهای شدید فشار ناشی از وزن زیاد خودرو را حس نمایید اما در کل می توان این خودرو را یکی از کارآمد ترین محصولات هیوندای معرفی نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *