نقد و بررسی هیوندای I20، مزایا و معایب آن

نقد و بررسی هیوندای I20، مزایا و معایب آن

هیوندای i20 یکی از قدرتمند ترین خودروهای شرکت هیوندای است که از نظر کیفیت و عملکرد می توان آن را مابین هیوندای I30 و I20 معرفی نمود. این خودرو در دو نسخه ی 3 و 5 قابل تولید است اما در حال حاضر فقط نسخه 5 به بازار ایران راه پیدا کرده است.

هیوندای i20 از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به هیوندای I30 دارد.هیوندای I20 یکی از منحصر به فرد ترین محصولات هیوندای است که برای طراحی کابین آن از بهترین و با کیفیت ترین متریال بهره گرفته شده است. ابعاد کابین این خودرو چندان بزرگ بزرگ نیست اما برای این خودرو در این کلاس بسیار مناسب است.

مشخصات فنی هیوندای i20

خودروی هیوندای i20 به پیشرانه ی 1.6 لیتری که قادر به تولید 122 اسب بخار و 157 نیوتن متر گشتاوری است مجهز میباشد که یکی ازقدرتمند ترین خودروهای هیوندای به شمار می رود.شتاب صفر تا صد این خودرو با این موتور9.5 ثانیه است و حداکثر سرعتش 190 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو که دارای استاندارد آلایندگی یورو 3 است، در حدود 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
البته این خودرو نسخه ی فیس لیفت هم دارد که به موتور 1.4 لیتری مجهز است و قادر به تولید 100 اسب بخار و گشتاوری 137 نیوتن متر می باشد.در نسخه جدید گیربکس 5 سرعته دستی قبلی جای خود را یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک داده است. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه با استاندارد آلایندگی یورو 5 در حدود 6 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

خودروهای هیوندای در ایران به امکانات و آپشن های متفاوتی مجهز هستند. هیوندای i20 نیز دارای امکانات متعددی است که از مهمترین آنها می توان به 6 عدد کیسه هوا، سیستم های ترمز و پایداری، ترمزABS،EBD،BAS،ESC و TCS، سیستم صوتی همراه با 6 عدد بلند گو، دکمه های کنترلی روی فرمان، سیستم ورود بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، پشت سری های فعال شده، صندلی برقی راننده، اتولایت، سنسور باران، سیستم قفل خودکار درب ها، آینه های جانبی برقی و سنسور پارک جلو و عقب اشاره نمودد.در ضمن هیوندای I20 موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه یورانکپ شده است که از مزیت های این خودرو به حساب می آید.البته در نسخه قبل از فیس لیفت ممکن است امکانات کمتری وجود دارد.

مزایا و معایب هیوندای I20

مواردی مانند فضای کافی، پایداری خوب، ترمز مناسب، استهلاک کم و ظاهر زیبا ای عمده ترین تقاط قوت هیوندای I20 به شمار می روند. بنابراین در صورتی که کندی شتاب و عدم وجود برخی امکانات مشکلی برای شما ایجاد نمی کند میتواند به صورت جدی تر به خرید هیوندای i20 فکر کنید.

کابین هیوندای i20 بسار جادار بوده و نهایت آسایش و راحتی را برای راننده و سرنشینان فراهم کرده است . این خودرومناسب برای 4 سرنشین طراحی شده است اما در صورت متناسب بودن وزن خودرو می توانید مسافر پنجمی را در این خودرو جای دهید.البته شاید صندلی های عقب این خودرو برای افرادی که قد بلند هستند چندان مناسب نباشد اما در مقایسه با سایر رقبا در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

هیوندای i20 با استفاده از با کیفیت ترین مواد و متریال ساخته شده است و عایق بندی بسیار خوبی دارد به نحوی که سرو صدا به هبچ عنوان به داخل کابین نفوذ نخواهد کرد. همچنین موتور هیوندای i20 بسیار کم سروصداست و هنگام حرکت آسایش وآرامش راننده و سرنشینان را مختل نمی کند. عملکرد گیربکس اتوماتیک این خودرو بسیار رضایت بخش است و هماهنگی بسیار خوبی با پیشرانه دارد. علاوه بر این خودرو در تعویض دنده ها بسیار نرم و روان عمل می کند.

اگر بخواهیم هیوندای i20 را با سایر خودروها مقایسه نماییم باید گفت این خودرو مصرف سوخت بسیار کمی دارد و مصرف 6 لیتر سوخت در 100 کیلومتر این موضوع را به خوبی ثابت می کند.با وجود اینکه این خودرو به پیشرانه ای قدرتمند مجهز نشده است اما این خودرو از شتاب خوبی برخوردار است و برای افرادی که به دنبال خودرویی باشتاب هستند بهترین گزینه است. با توجه به این موضوع که این خودرو برای استفاده های شهری تولید شده است بر کاهش مصرف سوخت و آلایندگی تمرکز خاصی دارد.

یکی از نکات مثبتی که می توان در مورد هیوندای i20 اشاره نمود مربوط به ظرفیت صندوق بار آن است که شرایط قابل قبولی دارد.همچنین در صورتی که صندلی های عقب را بخوابانید شرایط برای سرنشینان بهتر خواهد شد.در کنار مزایای ذکر شده هیوندای i20 دارای معایبی نیز هست که از مهمترین معایب آن می توان به سیستم تعلیق خشک آن اشاره نمود. به دلیل سیستم تعلیق خشکی که دارد نمی توان از این خودرو سواری نرم و راحتی انتظار داشت. همچنین به دلیل وزن کمی که این خودرو دارد چسبندگی این خودرو تعریفی ندارد و در برخی اوقات تمایل به چرخیدن دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *