ارزیابی مزایا و معایب هیوندای i30

ارزیابی مزایا و معایب هیوندای i30

معرفی هیوندای i30

هیوندای i30 برای اولین بار در سال 2008 و در مدل ها و تیپ های متفاوتی به بازار خودروسازی راه پیدا نمود. از میان تمام مدل های i30 نمونه 2 لیتری آن که در سال 2013 وارد بازار شد از طرفداران بیشتری برخوردار می باشد.گفتنی است اگرچه خودروی هیوندای i30 در اروپا و دیگر کشورها چندان مورد استقبال قرار نگرفته است اما بررسی های متعددی که از نظر کیفی بر روی این خودرو انجام گرفته است نشان می دهد این خودرو توانسته در بازار ایران به جایگاه بسیار خوبی دست پیدا نماید.

اگر خودروی هیوندای i30 را از نظر عملکرد و کیفیت مورد بررسی قرار دهیم می توان فهمید که این خودرو، خودرویی کارآمد است که به راحتی می تواند پاسخگوی نیازها و فعالیت های روزانه تان باشد.خودروی هیوندای i30 دارای مصرف سوخت پایینی است و برای آن دسته از افرادی که به دنبال خودرویی با مصرف سوخت پایین هستند، گزینه ای بسیار مناسب است. هیوندای i30 همچنین خودرویی مناسب برای خانواده های کم جمعیت است و برای مسافرت های کوتاه می توان از آن استفاده نمود و با مجهز بودن به امکانات و آپشن های متعدد توانسته به محبوبیت فراوانی در بین عموم مردم دست پیدا نماید.

ارزیابی مزایا و معایب هیوندای i30

مشخصات فنی هیوندای i30

موتور هیوندای I30 از نوع بنزین سوز 4 سیلندری 16 سوپاپ خطی است و قادر به تولید 173 اسب بخار و 186 گشتاوری می باشد که با قدرت و عملکرد بالایی که دارد به عنوان یکی از کارآمد ترین محصولات هیوندای شناخته شده است.این خودروی پرکاربرد به جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته تجهیز شده است اما در مدل های جدیدتر جعبه دنده 7 سرعته هم برای خودروی هیوندای i30 استفاده می شود. این خودرو به امکانات رفاهی و امنیتی متعددی مجهز می باشد. مواردی مانند سیستم کنترل پایداری الکترونیک، سانروف برقی، ایربگ جلو و جانبی پرده ای، قفل ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، ترمز ضد قفل، چراغ مه شکن ، گرمکن آینه، دسترسی بدون کلید و سنسور پارک عقب از امکانات به کار رفته در هیوندای I30 است.

مجموعه تجهیزات استفاده شده در این خودروی کارآمد توانسته موجبات آسایش و آرامش راننده و سرنشینان را فراهم نماید. البته وجود تجهیزاتی مانند سیستم ABS چهار کاناله، ESB، ESP ایمنی این خودرو را تکمیل کرده است. همچنین استفاده از 6 کیسه هوا در خودروی هیوندای I30 توانسته ایمنی این خودروی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

تجربه رانندگی با هیوندای I30

علی رغم نکات منفی که این خودرو دارد اما براساس بررسی های متعددی که بر روی این خودرو انجام شده است این خودرو به خوبی میتواند نیازهای مشتریان را برآورده نماید و برای افرادی که دنبال خودروی کوچک و بدون دردسر هستند هیوندای I30 بهترین گزینه است.کابین این خودر برای 4 سرنشین طراحی شده است و حتی اگر در ردیف عقب هم پر باشد به غیر از سرنشینان بیشتر از 180 سانت جا وجود دارد که همه احساس راحتی و آرامش خواهند داشت.

راننده در هنگام حرکت به تمام اطراف خود تسلط کامل دارد و به دلیل طراحی خوب بدنه با هیچ نوع نقطه کوری مواجه نمی باشد.فرمان از نرمی قابل تجهی برخوردار است و ارگونومی مناسب کابین باعث شده که دسترسی به تمامی ادوات و امکانات و تجهیزات خودرو برای راننده و سرنشینان بسیار راحت باشد.

با توجه به این موضوع که هیوندای I30 هاچ بک است این خودرو بسیار جادار است و می تواند فضای خوبی را در اختیار شما قرار دهد.همچنین وزن این خودرو سنگین است و باعث می شود این خودرو در سرعت های زیاد به زمین بچسبد و قابلیت مانور بسیار خوبی را از خود نشان دهد. ترمزهای این خودرو عملکرد بسیار خوبی دارند، تعویض دنده در این خودرو به راحتی صورت می گیرد و گیربکس به خوبی از پس اینکار بر می آید و برخی از اوقات حتی متوجه تعویض دنده ی این خودرو نخواهید شد.

آینه های این خودرو کمی بزرگ تر از خود خودرو است و شاید فکر کنید که آینه های این خودرو متعلق به خودروی بزرگتری است که به زور بر روی این خودرو بسته شده است.در بسیاری از موارد به دلیل اینکه وزن این خودرو در حدود 1214 کیلوگرم است قادر به حرکت با شتاب زیاد نیست و نمیتوانید از این خودرو سرعت بالایی انتظار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *