5 حقیقت در مورد هیوندای آیونیک 5

5 حقیقت در مورد هیوندای آیونیک 5

5 حقیقت درباره هیوندای آیونیک 5 که تاکنون نمی دانستید

خودروی برقی هیوندای آیونیک 5 یکی از معروف ترین محصولات شرکت هیوندای است که به دلیل مزایای فراوانی که دارد توانسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص بدهد.خودروی الکتریکی هیوندای آیونیک 5 یکی از خودروهای لوکس شرکت هیوندای به شمار می رود که برای ساخت آن از فناوری شارژ 800 ولت برای شارژ سریع تر باتری بهره گرفته می شود.اما نکات مختلفی در مورد خودروی هیوندای آیونیک 5 وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به این نکات اشاره داشته باشیم.

آیونیک 5 به اقنصاد خانوار کمک می کند

هنوز قیمت مشخصی برای هیوندای آیونیک 5 اعلام نشده است اما براساس آمار منتشر شده قیمت این خودرو از حدود 40 هزار دلار شروع می شود و این خودرو برای آن دسته از افرادی که هر ساله بین 130 تا 160 درآمد کسب می کنند بهترین گزینه است. اما هدف شرکت هیوندای است است که محصولی ارزان را وارد بازار خودروسازی ایران نماید تا همه اقشار جامعه با هر بودجه ای که دارند بتوانند این محصول را خریداری نمایند.
اما آن دسته از افرادی که درآمد کمی دارند و قادر به خرید هیوندای آیونیک 5 نیستند می توانند از این خودروی برقی به عنوان ژنراتور سیار استفاده نمایند.

هیوندای آیونیک 5 کمتر از تسلا مدل 7 صدا تولید می کند

هیوندای آیونیک 5 یکی از خودروهایی است که بسیار کمتر از تسلا مدل 7 صدا تولید می نماید و این یکی از ویژگیهای مثبت این خودرو است که باعث شده طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. همچنین براساس آمارهای انتشار یافته راحتی سواری یکی دیگر از ویژگیهایی است که پس از پاسخ سیستم انتقال قدرت خریداران به دنبال آن هستند.

شعاع حرکتی آیونیک 5 مدل AWD در حالت ECO، برابر مدل RWD است.

هیوندای آیونیک 5 دارای دو نسخه کاربردی است که در نسخه اول با موتور 225 اسب بخار فعالیت می کند و چرخ های عقب را هدایت می کند و در نسخه دوم با موتوری در حدود 320 اسب بخار قابل تولید است. در هر دو نسخه به جای بسته 72 کیلووات ساعتی که در اروپا نصب می شود، باتری 77.4 کیلووات ساعت قابل استفاده است.یکی از نکاتی که در مورد هیوندای آیونیک مطرح است این است که این خودرو در نسخه ی AWD در حالت ECO با استفاده از هر دو موتور می تواند به فعالیت خود ادامه دهد و سپس به حالت تک موتوره محرک عقب می رود و با آن مسیر را ادامه می دهد. در این حالت با فشار دادن پدال گاز توسط راننده هیچ نوع تغییری در شرایط ایجاد نمی شود.
در صورتی که این خودرو در حالت کامفورت باشد با همان منطق به فعالیت خود ادامه می دهد اما در سرعت های بالا و شرایطی که راننده پدال گاز را بیشتر فشار دهد، موتور جلو نیز درگیر خواهد شد.

درپوش شارژ آیونیک 5، 0.2 ثانیه سریع تر از تسلا مدل 3 باز می شود.

یکی از نکات قابل توجه در مورد هیوندای آیونیک 5 این است که درپوش شارژ آن در حدود 1.3 ثانیه باز می شود در حالی که باز شدن درپوش شارژ تسلا مدل 3 نیاز به 1.5 ثانیه زمان نیاز دارد. به این ترتیب زمان باز شدن شارژ این خودرو 2 ثانیه کمتر از تسلا است.

مزیت آیونیک 5 بر جگوار I-Pace در شتاب گیری

براساس آمارهای منتشر شده توسط شرکت هیوندای، دماغه تسلا مدل 3 در حالت شتاب گیری 67 میلی متر بالا می آید این در حالی است که هیوندای آیونیک 5 فاصله کمی با زمین دارد و دماغه آن فقط 45 میلی متر منحرف می شود و این یکی از مزایای این نوع ار خودروهای هیوندای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *